OSNOVNA NAČELA OBLIKOVANJA
n
- Ena od najbolj nenavadnih značilnosti modernega sveta je način, s katerim je bilo oblikovanje v veliki meri spremenjeno v nekaj banalnega in ne pomembnega.
n
- V nasprotju s tem želim pokazati, da bi oblikovanje, če bi ga resno razumeli in odgovorno uporabljali, moralo biti osnovno nakovalo, na katerem se oblikuje in tvori človekovo okolje v vseh svojih podrobnostih, za boljše življenje in v veselje vseh nas.
n
- Oblikovalski poklic je silno ploden, a mnogo ustvarjenega je kratkega diha, le majhen delež ima trajnejšo vrednost.
Oblike gibanja – linije
nAktivne linije:
n
- Navpične linije cvetja in zelenja se navadno končajo s konico, silijo v višino, proti svetlobo, zahtevajo svoj prostor in ne prenesejo kombinacije z drugimi oblikami.
n
- Navpično razprostrte linije cvetja in zelenja potrebujejo nekaj prostora okrog sebe in pod seboj. Te linije imajo zelo močno izpovedno moč.
n
- Navpične linije z okroglimi ali ploščatimi cvetovi potrebujejo relativno malo prostore okrog sebe. Glede na močno izpovedno moč, ki jo narekuje velik cvet, jih uporabimo najpogosteje kratke.
nPasivne linije:
n
- Padajoče rastne linije. Potrebujemo jih za povezavo med vazo in cvetjem v njej. Povezavo potrebujemo tudi med vazo in podlago, na kateri stoji.
n
- Orientalska linija ima navpično, razprostrto linijo, ki je v popku neznatna, ko pa je cvet odprt, zavzame veliko prostore.
n
- Rozete, večji okrogli listi, skupina cvetov (socvetja) tvorijo pasivne oblike. Uporabimo jih za osnovo, za bazo aranžmaja, šopka. Drugim rastlinam ali uporablenim materialom dajo optično ravnotežje, težišče in ravnotežje med različnimi oblikami in linijami.
navpične linije z okroglim cvetom - okrasna čebula (Allium)
|
Načini oblikovanja
nO
nOblikovati pomeni veliko različnih elementov povezati v smiselno celoto. Teoretične osnove oblikovanja s cvetjem lahko najdemo v umetnosti in v naravi. Če znamo opazovati in posnemati naravo, bodo izdelki opazni in dobri. Torej bo narava naš velike učitelj in mi jo bomo posnemali v želji, da bi bili uspešni.
NAČINI IN SLOGI OBLIKOVANJA S CVETJEM
nVegetativno oblikovanje:
n
- Pri vegetativnih cvetličnih dekoracijah je najpomebneje, da cvetje oblikujemo v smislu posnemanja narave.
n
- V vsakem izdelku poskušamo uporabiti cvetje in zelenje tako, ko le- to raste v naravnem okolju.
n
- Pozorno moramo biti tudi na kombinacijo cvetja in zelenja, ki ga uporabimo v izdelku, saj naj bi izhajalo iz enega rastišča oziroma podobnih rastnih razmer in istega letnega časa.
n
- Vegtativni aranžmaji so praviloma asimetrični.
n
- Poznamo tri skupine. Glavna skupina vedno prevlada nad drugima dvema. Optično ravnotežje dosežemo z nasprotno skupino, ki je druga največja in najbolj odaljena od glavne. Najmanjša je sosedna skupina, ki je po pravilu blizu največje (glavne) skupine
nDekorativno oblikovanje:
n
- V praksi zelo pogosto uporablamo dekorativno oblikovanje.
n
- Posamezni cvet, lončnica pri tem izgubi lastno podobi in izrazito moč, vendar na drugi strani služi temu, da tvori popolnoma novo obliko.
n
- Razpoznavni znak dekorativnih dekoracij je občutek obilja.
n
- Dekorativni aranžmaji so narejeni večinoma po načelu simentrije.tako kot oblike tudi barve v dekorativno obliko prinašajo jasno in strogo izpovedno moč.
n
- Pri simetričnih oblikah mora uporabljeno cvetje in zelenje izhajati iz središčne točke.
nLinearno oblikovanje:
n
- Linearno oblikovanje se je razvilo zato, ker so floristi želeli združiti lepe, zanimljive oblike in linije različnih materjalov.
n
- Najvišji cilj linearnega oblikovanja je iz kar najmanjšega števila materjalov narediti največ, kajti če uporabimo veliko linearnih materjalov v enem izdelku, izgubijo svoje prvotne oblike in linije.
n
- Močni barvni kontrasti so pri formalno linearnih aranžmajih zaželeni, ker stopnjujejo dramatičnost različnih materalov.
n
- Formalno linearni izdelki so lahko vegetativni, vendar je večina omejenih na formalno, linearno in barvno izrazno moč.
Ni komentarjev:
Objavite komentar